Program inscrieri disertatie - Descarca
Documente necesare pentru inscriere la disertatie - Descarca
Regulament desfasurare si organizare examen finalizare studii - Descarcă
UNIVERSITATEA SPIRU HARET
FACULTATEA ŞTIINŢE JURIDICE ȘI ȘTIINȚE ECONOMICE, BRAŞOV PROGRAMUL DE STUDII DE MASTERAT: Managementul organizației în context european RECOMANDĂRI PRIVIND ELABORAREA ŞI SUSŢINEREA LUCRĂRII DE DISERTAŢIE
Conţinutul lucrării de disertaţie va fi axat, obligatoriu, pe programul de studii absolvit- Managementul organizației în context european - în conformitate cu Metodologia cadru de organizare a examenelor de finalizare a studiilor în învăţământul superior - examene de disertaţie. Lucrarea de disertaţie va sintetiza elementele studiate la disciplinele parcurse conform planului de învăţământ al programului respectiv de studii, prin corelarea interdisciplinară a problemelor parcurse în cadrul masteratului. Lucrarea trebuie să reflecte, în mod evident, contribuţia autorului la cercetarea stiinţifică privind tema abordată. Titlul lucrării de disertaţie va reflecta programul de studii absolvit - Managementul organizației în context european. Stilul de redactare şi prezentarea lucrării de disertaţie au în vedere eliminarea, pe cât posibil, a caracterului descriptiv şi punerea accentului pe cercetarea ştiinţifică de specialitate în domeniu. Cercetarea se realizează în cadrul unei organizaţii. În acest sens, tema lucrării de disertaţie va cuprinde şi denumirea organizaţiei la care se va efectua cercetarea ştiinţifică (Ex.: Managementul strategic al personalului în firmele europene. Cercetare realizată la: ………….S.C. ..............S.R.L [S.A] etc.).
Lucrarea de disertaţie va cuprinde: introducere, 4 capitole de cuprins, Concluzii şi propuneri ale autorului, Bibliografie, Anexe. Primele pagini ale lucrării vor conţine cuprinsul lucrării. Acesta va cuprinde titlul capitolelor, subcapitolelor cu paginaţia corespunzătoare acestora. Introducere. În introducere se vor prezenta următoarele:
-concluziile cercetării privind atingerea obiectivelor şi confirmarea/infirmarea/confirmarea parţială a ipotezelor. Capitolul I. Denumirea capitolului va fi în concordanţă cu tema aleasă şi titlul lucrării. Acest capitol va cuprinde elemente teoretice fundamentale - referitoare la temă şi detalii privind instrumentarul metodologic utilizat în cercetare cu trimiterile la subsolul paginilor de unde au fost preluate informațiile, citatele etc. Capitolul II. Prezentarea şi analiza activităţii organizaţiei în care se realizează cercetarea ştiinţifică. În acest capitol, după o scurtă prezentare a organizaţiei, se analizează mediul extern şi mediul intern al organizaţiei, analiza SWOT şi se formulează concluziile analizei. Capitolul III. Titlul capitolului va fi stabilit în concordanţă cu tema aleasă. Capitolul va cuprinde analiza aspectelor specifice activităţii organizaţiei legate de titlul lucrării de disertaţie. Capitolul IV. În acest capitol vor fi prezentate măsurile manageriale preconizate de autor, pentru perfecţionarea activităţii din cadrul organizaţiei analizate (strategii, politici, soluţii operative, măsuri etc). Concluzii şi propuneri. Capitolul va sintetiza activitatea de cercetare realizată. Se vor evidenţia concluziile cercetării privind atingerea obiectivelor şi confirmarea/infirmarea/confirmarea parţială a ipotezelor. Se va insista asupra componentelor de bază ale studiului, cele care certifică valoarea stiinţifică a cercetării, cu accent deosebit asupra contribuţiei originale, a elementelor de noutate pe care le aduce cercetarea în dezvoltarea teoriei si practicii domeniului investigat. Bibliografia - cuprinde lucrările consultate si utilizate pe parcursul tratării temei de cercetare (în ordinea alfabetică a numelui autorilor). Anexe - includ materialul informaţional utilizat pentru susţinerea tezelor prezentate, relevant pentru tema de cercetare, dar a cărui introducere în text ar afecta cursivitatea lucrării (grafice, histograme, tabele statistice, conturi de profit si pierdere, facsimilele unor documente sau înscrisuri, calcule detaliate efectuate pentru stabilirea unor indicatori inclusi în raport). Anexele se numerotează. III. Redactarea lucrării:
Preluarea unor idei, informaţii, date statistice din diferite surse se va face cu menţionarea exactă a sursei în note de subsol. Notele de subsol se pot numerota pe fiecare pagină, pe capitole sau pe întreaga lucrare, de la prima până la ultima pagină, şi cuprind următoarele elemente: numărul care indică ordinea sursei în text, autorul, titlul lucrării, editura, localitatea unde a apărut, anul apariţiei, pagina/paginile implicate. Reprezentările grafice sub forma graficelor, diagramelor, tabelelor trebuie să ilustreze cât mai fidel fenomenul analizat. Ele vor avea: titlu, număr şi Sursa (cu toate elementele de identificare a acesteia, inclusiv pagina/paginile). Bibliografia va fi redactată în ordine alfabetică a numelui autorilor, conform standardelor.
- Articole sau documente descărcate de pe Internet: Kauppinen, T., (2005), The "puzzle " of the knowledge society, European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions, Dublin, articol accesat în 18 februarie 2010, http://www.eurofound.europa.eu/pubdocs/2005/134/en/1/ef05134en.pdf. - Pagini web: *** http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/statistics/search_database - Alte documente (HG, documente elaborate de organisme naţionale/internaţionale, anuare statistice etc.) Agenţia de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Brasov, (2010), Strategia de dezvoltare a Judeţului Brasov orizonturi 20132020-2030, last accessed March 17, 2011, http://www.addjb.ro/fileadmin/user_upload/Documente_pdf/PODCA/ADDJB_Strategia. pdf.
Modul de prezentare a lucrării de disertaţie trebuie să evidenţieze competenţa absolventului de a sintetiza idei şi concepte cheie, de a releva succint modul de realizare a cercetării şi, în mod deosebit, aportul propriu, elementele de noutate aduse în tratarea temei de cercetare, modul de validare a ipotezelor stiinţifice, rezultatele cercetării si propunerile de valorificare a acestora în practica organizaţiilor. Prezentarea lucrării de disertaţie va fi însoţită de material ilustrativ care să sintetizeze aspectele relevante ale cercetării. Materialul care însoţeste prezentarea lucrării se realizează în Power Point. Nota acordată se bazează pe: conţinutul ştiinţific al lucrării, modul de prezentare şi calitatea răspunsurilor la întrebările puse de membrii comisiei de examen. |
Data și ora de desfășurare a disertației - 11 FEBRUARIE 2025 CONFORM PROGRAMĂRII
Program inscrieri disertatie - Descarca
Documente necesare pentru inscriere la disertatie - Descarca